Fotografen och Fåglarna

När vi stod och njöt av slutet av solnedgången på Arnager träbrygga noterade fotografen Solveig att det gick någon längre söder ut.

Jag inser att fågeln som lyft sina vingar skärpte sin uppmärksamhet mot den tvåfotade.

Fågeln behövde aldrig lyfta från stenen. Däremot var det dags för oss att bege oss hem till lägenheten, göra de sista förberedelserna inför hemresan med första morgonfärjan.

Jag har inget bildbevis. Men jag tror jag somnade den kvällen med ett leende på läpparna.

Vi hade tur

Vår kvällsdröm gick i uppfyllelse.

Vi fick uppleva en vacker solnedgång från träbron och hamnen i Arnager, under vår sista semesterkväll.

Nu var vi inte ensamma längre på Nordens längsta träbro. Andra medmänniskor njöt också av kvällen och solnedgången. Några badade, andra grejade i de ankrade båtarna medan det också fanns båtar som stilla gled in i hamnen. Innan vi drog oss mot vår bil stannade vi till på bron och Solveig tog några fler bilder mot… 😉